maandag 22 april 2013

Fietsreis 2013 ZWEDEN

Binnen enkele maandjes vertrekken we opnieuw op fietsreis.

Dit jaar reizen Chris en ik samen met mijn eerste fietsvriend Oswald. Oswald reist niet zo graag samen met een koppel naar zijn eigen zeggen...dan voelt hij zich een beetje als het vijfde wiel aan een wagen.
Maar het lot besliste er anders over:
Chris en ik hadden zin om Oswald te vergezellen op zijn geplande reis naar Zweden, en zijn "vijfde wiel fobie" indachtig probeerde ik meer mensen warm te maken voor de trip. Een andere fietsmaat van mij, Ivan, reageerde enthousiast,en zou nog een fietsvriendin meenemen. Oswald was akkoord, en de bal ging aan het rollen... Na enige tijd moesten stilaan beslissingen vallen i.v.m. reisperiode en afreisdata, maar de berichten uit Gent, van Ivan, begonnen twijfelachtig te worden. Op de dag dat alle teamleden zouden samenkomen om vaste afspraken te maken, waren we dus ...met zijn drietjes: Chris en ik en Oswald. Het werd een raar gesprek...heel aftastend van beide kanten...zou Oswald nu alleen naar Zweden reizen en wij appart of zouden we dan toch samen vertrekken!???
Gelukkig konden we rekenen op de steun van Lieve, Oswald's vrouw, want ook zij gaf een duwtje in de goede richting...uiteindelijk viel het besluit: we gaan ervoor met zijn drie !!!

Ik ben ervan overtuigd dat het een mooie reis wordt en dat we een sterk team zullen vormen, zonder vijfde wielen aan de wagen, en ik kijk er al naar uit om opnieuw te vertrekken.

Daar ik heb besloten om binnenkort een tablet aan te kopen om mee te nemen op reis, maakte ik deze blog aan, want dan kan ik dus elke avond mijn verslag rechtstreeks uittypen i.p.v. neer te pennen in een notaboekje en later te verwerken. En het thuisfront kan ons op de voet volgen.
 
Ziehier in grote trekken de route die we samen hebben uitgedokterd:
 
 
 
We vliegen naar Stockholm, volgen in zuidelijke richting de oostkust en sluiten dan aan op het Götakanaal die Chris en ik er graag bij hadden. Vervolgens blijven we ten noorden van de grote meren en fietsen we richting de Noorse hoofdstad Oslo, om vervolgens een deel Noordzeeroute te volgen tot in Göteborg , waar Oswald naar uitkijkt. In Göteborg plannen we dan met de boot terug te keren tot in Gent.
 
De vliegtuigtickets zijn in orde, de bootreis kunnen we pas midden mei reserveren.
Oswald heeft de route uitgewerkt voor de gps.
Nu rest er ons alleen nog een beetje te trainen en vol verlangen uit te kijken naar een nieuw avontuur.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten